onsdag 6 maj 2009

Otrooligt skönt!!


Kollade nyss Firstclass för att kolla om jag fått nån kommentar på mitt kulturbesök när jag skrev om The Hives i förra kursen, skickade in den i ett mail till läraren först dagen innan den skulle in, men sen sa han att han inte hade fått den trots att det tom stod att han ahde skrivit ut den i history. Så fick lov och lägga in den i en annan mapp för de uppgifterna som fanns i kursens mapp. Jag hde dock inte fått något om det men hade fått om pedagogik uppgiften som jag verkligen hatade och man skulle skriva bland annat om likheter mellan humanistisk och naturvetenskaplig kunskap och likheter och skillnader mellan konst och vetenskap. Helt sjukt, jag fick G+ på uppgiften och han tyckte jag hade svarat bra på frågorna och hade relevanta aspekter med tydlig koppling till litteraturen, dessutom tyckte han att mitt val av konstverk att arbeta med, Banksy med kissing cops eller vad man nu vill kalla den, ett kreativt och lite annorlunda men bra val. Nu är jag riktigt glad, känns väldigt skönt. Nu är det bara den jobbiga filosofiuppgiften och kulturbesöket kvar att få betyg på, och grupparbetet, men det verkade som att lärarna gillade vår utställning.

Usch jag är less, det känns som att jag inte gör annat än läsa läsa läsa. Det är otroligt mycke som ska läsas i denna kurs och trots att jag började läsa två böcker innan kursen känns det lite svårt att hinna med om man läser lite långsamt som jag gör. Men nu har jag läst alla böcker till litt sem. 1 som vi har på fredag förutom den skönlitterära boken vi valt, Pojken som kallades det, men har ju läst den förut, iof var det säkert typ 7 år sen, men kommer ihåg ganska mycket och dessutom borde de gå ganska snabbt att skumma igenom den. För kommer tyvärr inte ha så mycke tid att plugga imorn. Först skola 10-12, sen frågade Emmeli och jag kunde vicka på hennes förskoleavdelning mellan 12:30-14:30 och sedan efter det städa på Mindspace. Men det får gå på nått sätt, det är ju ändå inget som ska lämnas in i samband med litt sem.et så det är nog lugnt. Snart är det Greys anatomy så det blir nog inte att jag orkar läsa så mycket mer ikväll. Istället ska jag äta min goda kladdkaka jag bakade igår som ni ser på bilden ovan, med choklad och mandel i:)

Vi hade ju tänkt far aoch bada på paradisbadet i helgen men nu verkar det tyvärr inte bli av för att flera bangade och då var vi en del som tappade peppen, så nu verkar det inte bli av. jag som har velat åka dit och bada i några år nu. Minns inte senast jag va där, typ innan gymnasiet kanske, så känns lite trist.. men får styra upp något annat roligt, kanske fara ut och dansa till 90-tals hits på TC. Hoppas det blir bra väder, då kanske man kan grilla igen elelr nått sånt..

nu ska jag dricka lite te och kurrera min förkylning framför tvn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar