måndag 11 maj 2009

Bra helg!

I fredags efter skolan och litteratur seminariumet med basgruppen så kändes det så otrooligt skönt att det äntligen var helg! Jag gick en liten sväng på stan och åt mjukglass med karin på hennes lunch, väldigt trevligt och gott. Sedan for jag hem och slappade lite och påbörjade ett litet pysselprojekt som jag sen satt med en rätt stor del av kvällen och det kändes en del i ryggen av att sitta på golvet och pyssla. På lördagen blev först att bara ta det rätt lugnt njuta att vara ledig och kunna ta sovmorgon. Jag var rätt trött när det det var så grått ute och efter den ganska intensiva veckan. Sedan gick jag ner på stan och gick på systemet, in till karin och handlade lite mat och sedan hem och börja peppa för kvällen. Jag och Karin for till TC där det spelades 90-tals hits. Det var inte så mycke folk alls, det var mycke mer sist jag var där. Men jag och Karin dansade och hade roligt iaf, träffade lite roliga människor också. Sedan fick kvällen ett väldigt överaskande men trevligt avslut som har spridit en glad känsla sedan dess. Jag ska dock försöka att inte tänka något alls nu, det som händer händer och jag ska försöka hålla mig lugn oavsett vilket det blir.

Jag fick tillbaka filosofiuppgiften till förra kursen idag och jag fick väldigt förvånande nog VG så nu är jag riktigt glad och ska för att fira strunta i att plugga ikväll. Men ska försöka att diska och tvätta istället. Sedan ska jag fortsätta att pyssla lite mer ikväll, försöka komma över den kreativaångesten jag har lite. Men först ska jag ta och äta middag eftersom jag råkade glömma att äta lunch idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar