måndag 4 maj 2009

"Man är aldrig så lycklig eller olycklig som man själv tror"


Gillade det citatet av Fracios La Rochefoucauld som finns med i en av de 5 böckerna vi ska läsa den här veckan i den nya kursen Identitet, Sexualitet och Samlevnad.
Den verkar rätt intressant kursen men också väldigt mycke att göra och läsa, vilket man inte är så peppad på nu när man helst av allt vill ha sommar lov. Dessutom har jag blivit mer förkyld igen, har ju varit förkyld i mer än 3 veckor nu så börjar vara riktigt less! det blev ju inte bättre av att jag frös rätt mycket i helgen. Och när vi va på Skarren va det riktigt högt ljud så man fick skrika när man pratade med varandra och sedan dess har jag fått ont i halsen och blivit hes. Jag vet inte riktigt hur men Scharinska var inte alls så roligt i lördags. Först var vi hos Marina på förfest och grilalde och hade trevligt, sedan for jag å Camilla till Scahrinska för att karin och hennes gäng skulle dit. Jag ville ju egentligen helst till shape up, men tänkte att det var länge sen jag var på Scharinska och är ju roligare om man är ett större gäng. Dessutom var det ganska länge sedan jag såg David Sandström. Och att se David var väl typ det roligaste under kvällen även om jag hade velat att han skulle spela lite fler äldre låtar, helst från första soloskivan. Sedan gick rätt många efter spelningen, det spelades rätt dålig musik på som sagt väldigt hög ljud nivå och sedan kände jag mig typ obekväm, det är svårt och beskriva men kände mig uttråkad och som att jag inte riktigt passade in längre, och det är lite trist eftersom skarren verkligen var mitt stammishak förut. Så nja lär dröja innan jag går dit igen, om det inte är UBC eller nån riktigt bra artist som jag vill se.
Lite bilder fårn lördagskvällen:

2 kommentarer:

  1. det är så sant...Men alltid svårt att se förbi sin egen horisont.

    Tänker på vad allas vår Ally mcBeal en gång sa...varför mina problem är större än alla andras...för att de är mina" =)

    SvaraRadera
  2. haha ja det är verkligen sant.. men tänkte att jag i alla mina dalar ska försöka tänka mer på det här citatet!:)

    SvaraRadera