tisdag 26 maj 2009

Sommarplaner

Yes nu efter att ha ringt och äntligen fått tag i en av cheferna har jag efter några om och men fått tag i mitt sommarschema till jobbet, som förmodligen ska vara giltigt. Jag ska mest jobba natt som jag ville och jag börjar inte förns 1 juli så jag kan åka på Peace and love som jag och Isa har pratat om, det är grymt mycke bra där som jag vill se, typ 50 band
bla; Håkan Hellström, Parken, Moneybrother, Razorlight, Hello saferide, Miss li, Keane, Pete Doherty, Lars Winnerbäck, Masshysteri, Slagsmålsklubben, Mando Diao, Jonathan Johansson, Laakso, Lykke li, The Soundtrack of our Lives, The sounds, The Kooks, The stranglers, Deportees, Jenny Wilson. Som sagt sjukt mycke bra jag vill se. Meeen bara inträdet kostar 1295 så med resa och camping kommer det kosta 2430, och på det tillkommer mat och dryck. Det känns som vääldigt mycke pengar på sommaren innan jag har börjat jobba. Men å andra sidan känns det som att jag kanske skulle vilja unna mig det och ta pengar från mitt sparkonto för att kunna fara. Jag känner verkligen att jag vill komma bort och göra lite roliga saker den här sommaren och det vore superkul att få träffa Isa lite också. Eller vad säger ni? Ska jag unna mig det? Det kanske inte är så mycke när man tänker på hur många band jag faktiskt vill se där?

Sedan vill jag ju som sagt till Stockholm i sommar också, i slutet av juli när vi kanske kan låna Claudia och Fredriks lägenhet. Men då är det ju självklart så att jag jobbar rätt mycke då. Men jag har mailat och frågat om jag kan bli av med några pass så att vi kan åka och vara i sthlm minst en vecka i alla fall. Får vänta och se helt enkelt men jag hoppas verkligen att det går att lösa. Jag vill passa på att göra roliga saker nu sista sommaren som student, så att jag inte bryter ihop medan vi skriver ex-jobbet, risken finns ju med tanke på hur skoltrött jag är.

Nu ska jag sluta tänka på sommarens planer och plugga så att jag hinner med allt som ska göras innan kursen är slut.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker verkligen att du ska unna dig att fara på peace and love festivalen! Som du skrev så är det ju många band som du vill se och så får du ju träffa Isa.. Så gooo for it!

    Det är ju som våran sista sommar innan vi tar examen, sen är de ju jobb som väntar så i sommar ska man ju hitta på en massa roliga saker och få må bra! Så gör allt roligt som du vill göra, allt annat löser sig på nått sätt :)

    Sen får vi peppa varandra inför ex-jobbet! :P

    SvaraRadera
  2. Klart du ska fara gumman! Du får låna pengar om det kniper! Det är ju bättre att du verkligen har en toppensommar så du orkar med sommarjobb och kommande exjobb!
    Puss

    SvaraRadera
  3. Hmm ja verkar som att jag nog kanske måste ta mig råd iaf, kan ju helt klart vara värt..

    Haha va söt du är Tess, tack så mycket, fast har redan pratat med kenneth och jag får låna av honom i värsta fall!:)

    SvaraRadera